29 سپتامبر 2023 - جدیدترین تحقیقات نشان می دهد که خوردن مکرر بادام می تواند به کاهش وزن شما کمک کند، علیرغم اینکه این آجیل حاوی چربی بالایی است.

یک مطالعه جدید در دانشگاه استرالیای جنوبی نشان داده است که خوردن بادام در یک رژیم غذایی با محدودیت انرژی، با سلامت قلب و عروق نیز مرتبط است.با خوردن منظم بادام به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی با محدودیت انرژی، انتظار می رود افراد حدود هفت کیلوگرم وزن کم کنند.

نزدیک به دو میلیارد نفر در سراسر جهان اضافه وزن دارند، در حالی که 650 میلیون نفر با چاقی زندگی می کنند.

دکتر شرایا کارتر، نویسنده اصلی این مطالعه گفت: این مطالعه نشان می دهد که چگونه آجیل می تواند از یک رژیم غذایی سالم برای مدیریت وزن و سلامت قلب و عروق حمایت کند.

آجیل هایی، مانند بادام، یک میان وعده عالی هستند. آنها سرشار از پروتئین، فیبر و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند، اما همچنین دارای محتوای چربی بالایی هستند که می توانند با افزایش وزن بدن مرتبط باشند.

او افزود: آجیل حاوی چربی های غیراشباع یا چربی های سالم است که می تواند سطح کلسترول خون را بهبود بخشد، التهاب را کاهش دهد و به داشتن قلب سالم کمک کند.در این مطالعه ما اثرات رژیم غذایی حاوی بادام و رژیم غذایی بدون آجیل را برای شناسایی هرگونه تاثیر بر وزن و نتایج قلبی متابولیک بررسی کردیم.

هر دو رژیم غذایی با و بدون بادام منجر به کاهش تقریباً 9.3 درصد از وزن بدن در طول آزمایش شد.با این حال، رژیم های غذایی همراه با بادام نیز تغییرات آماری قابل توجهی را در برخی از زیربخش های لیپوپروتئینی بسیار آتروژنیک نشان دادند که ممکن است در طولانی مدت منجر به بهبود سلامت متابولیکی قلبی شود. علاوه بر این، بادام مزیت اضافه‌تری دارد که باعث می‌شود شما برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید، که همیشه برای زمانی که سعی می‌کنید وزن خود را مدیریت کنید، مفید است.

در مجموع 106 نفر با انجام یک برنامه غذایی به مدت 9 ماه در این مطالعه شرکت کردند.۱۵درصد از انرژی دریافتی شرکت‌کنندگان را بادام کامل بدون نمک و با پوست(پوست قهوه ای روی خود بادام نه پوسته ی سخت بیرونی)، تشکیل می‌داد.

این مطالعه در مجله تحقیقاتی Obesity منتشر شد.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2023/sep/high-almond-intake-associated-with-weight-loss.html